Clubhistorie

Op 23 juni 1983 werd door Jan Vergouwen, Ad Verpalen en Tiest Rokx de Biljart Vereniging Sprundel opgericht. De verschillende teams kwamen eerst alleen uit in de A1 klasse driebanden groot van het district West Brabant. Later zijn de teams ook in de landelijke driebanden groot competitie van de KNBB uit gaan komen, waar alle teams nu nog steeds in vertegenwoordigd zijn.

BV Sprundel oprichtingsfoto 23-6-1983 kl

Bovenste rij vlnr: Wim Pelders, Rene van Aert, Anton Boeren, Piet Knobel, Sjaak Wagtmans, Herman Regtop, Dick Jaspers en Mai Konings.

Onderste rij vlnr: Ad Verpaalen, Jan Vergouwen, Tiest Rokx, Toine Konings en Rinus Koevoets

Van deze heren is Jan Vergouwen als enige nog steeds lid van onze vereniging.

Dick Jaspers begon bij Biljart Vereniging Sprundel in het seizoen 1983-1984 met het driebanden groot in competitie verband, hiervoor was hij al succesvol in de andere spelsoorten. Zie voor een compleet overzicht van zijn zeer succesvolle loopbaan zijn website.